פרקטבשנים האחרונות נראה כי יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות של גינה מרשימה ומעוצבת ובוחרים להשקיע בגינה הפרטית שלהם מבחינת פרקטית ומבחינה עיצובית ולקבל פינה חמה וכפרית. בגינה בה ניתן לשבת בכיף בכל ימות השבוע עם בני משפחה וחברים ואפילו לבד לקרוא ספר או עיתון ביום שבת בצהריים. אחד הדברים החשובים יותר בעת עיצוב גינה הוא – בחירת ריצוף, הרי ריצוף הוא אחד האלמנטים החשובים בעת עיצוב הגינה ולו יש משקל כבד גם על העיצוב וגם על הנוחות של כפות הרגליים שלכם ושל דיירי הבית.

בין מגוון הפיתוחים והסגנונות השונים של הריצוף בשוק, ניתן למצוא דקים ואת הפרקטים, אשר תופסים מקום של כבוד במרכז תשומת הלב בתהליך עיצוב הגינה. אם כך, נראה כי הבחירה בניהם לא קלה בפרט ששני חומרים אלו הם מובילים ופופולריים, אך כמובן שיש צורך להכיר מקרוב של שני החומרים הללו ואת יתרונותיהם על מנת לבצע בחירה נכונה.  

ההבדלים בין השניים

הדקים והן הפרקטים הינם מיוצרים מעץ, אך מסוגים שונים. למעשה, דקים מיוצרים מעץ מלא והם בעלי תכונות חזקות והם נראים יותר כמו עץ אמיתי לכל דבר . הפרקט אף הוא עשוי מעץ, או מחיפוי עץ, אך לכאורה שניהם נראים כרצפות עץ לכל דבר, אך להם תכונות ייחודיות אשר מצריכות טיפול מיוחד והתייחסות שונה.

הפרקט יותר מיועד להנחה בתוך חלל הבית או בחללים הנסתרים מהשמש והוא זקוק להגנה מרבית מפני תנאי מזג האוויר הים תיכוני ויש לשמור עליו מפני כתמים וצורת הניקוי שלו. הפרקט הינו מלוטש ומצופה חומרים יעילים נגד בלאי כך שהוא מתאים יותר לשטחי פנים. לעומת זאת, רצפת דק הינה עשויה מעץ מאסיבי שיותר מתאים לשטחי החוץ. עץ הדק הוא טבעי יותר ופחות מעובד ביחס לפרקט ומסיבה זו הוא מתאים יותר לריצוף חוץ לגינה והוא עמיד וחזק מפני תנאי מזג האוויר הים תיכוני, אם זה שמש, גשם ולחות. לדק יש מראה יותר מרשים ומתאים לגינות בעלות מראה כפרי מודרני.