בעבר הרחוק רצפות פרקט היו רצפות סטנדרטיות באזורים בהם עץ הוא חומר גלם המצוי בשפע. ככל שהתפתחה טכנולוגית הבנייה הפכו רצפות כאלה לנדירות יותר ויותר ומחירם האמיר עד שהחלו נחשבות יוקרתיות וברות השגה רק לבעלי ממון. מאז הופעתם של פרקטים העשויים לוחות מחומר סינטטי (בדומה  ללוחות המשמשים לבניית דק סינטטי לוחות כאלה הם ברוב המקרים דמויי עץ, לפחות מבחינת ההדפסה על גבי צידם העליון) הפכו רצפות פרקט זמינות לרובנו ולאור יתרונותיהן הן אכן הופכות פופולאריות יותר ויותר. לא לכולנו ברור מה ההבדל בין סוגי הפרקטים והאם כדאי להתעקש על פרקט עץ, אלו סוגים של פרקט כזה קיימים, או שמא בכלל פרקט סינטטי הוא המתאים ביותר עבורנו. בפסקאות הבאות תמצאו תשובות לשאלות כגון אלה.

על ההבדל בין פרקט עץ לפרקט סינטטי
כאמור ניתן לחלק רצפות פרקט לכאלה העשויות עץ וכאלה העשויות חומר סינטטי. הלוחות הסינטטיים הם עמידים ונוחים להרכבה, הם מגיעים בשלל הדפסים ועלותם נמוכה יחסית, לא ניתן לחדש לוחות סינטטיים אם נשרטו או נשחקו, לעיתים ניתן להחליף לוח אחד או כמה אם ניזוקו. לוחות פרקט העשויים עץ טבעי הם נאים, עמידים פחות אך ניתנים לחידוש, אין תחליף למראה הטבעי של העץ ולתחושה שהוא מעניק, הרכבת רצפות פרקט עשוי עץ היא מסובכת יותר ומחיר רצפה כזו יהיה גבוה יחסית. קיימים סוגי עץ שונים המשמשים בייצור לוחות לרצפות פרקט, כל סוג ומראהו ותכונותיו הייחודיות.

סוגים שונים של פרקט עץ
ניתן לחלק רצפות פרקט עץ לשני סוגים, פרקט העשוי לוחות מעץ גושני (כל לוח לקוח כמקשה אחת מגזע עץ בודד) ולוחות עץ שכבות (כשמן כן הן, שכבות של עץ כשרק העליונה עשויה מהעץ המשווה לרצפה את המראה הייחודי ומידת עמידותה). פרקט מלוחות עץ גושני הוא גס יותר במראה ומעט מורכב יותר להקמה אולם הוא עמיד מאוד ובעל מראה אוטנטי. ניתן לבחור בין סוגי עץ שונים כאשר לכל אחד תכונות משלו. כפי שבכל הקשור בדקים דק איפאה נחשב לעמיד ביותר כך בפרקטים פרקט עץ אלון נחשב למבוקש ובעל תכונות מעולות, עם זאת ייתכן ודווקא סוג עץ אחר יהיה בעל מראה המתאים לכם יותר, מומלץ לברר מה יתרונותיו וחסרונותיו של כל סוג עץ המשמש לבניית רצפות פרקט העשוי עץ. במחסני עצים מובילים, כגון מי השרון בפתח תקווה, ישמחו נציגי שירות מומחים בפרקטים לייעץ לכם בעניין זה. אנו עשויים להידרש לשלם עבור פרקטים מחירים בטווח גדול. לא תמיד דווקא אלה היקרים ביותר הם המתאימים ביותר לצרכינו. מומלץ להיוועץ עם בעלי מקצוע, להחליט תחילה אם אנו מעדיפים פרקט סינטטי או מעץ ואז לפנות לבחירת סוג הלוחות המסוים שהוא בעל המראה שאנו מעוניינים בו והתכונות שאנו מבקשים להשיג.