מטבחי חוץאם שקלתם להקים מטבח חוץ בו תוכלו לעשות על האש, לארח חברים ובעצם לחסוך ניקיון במטבח בתוך ביתכם ואתם רוצים עם כל זה לשלב פרקט אך חוששים מפני משקעים כמו גשם וברד שיכולים לגרום לפרקט להתנפח ולהיהרס עם הזמן, אז יש לנו פתרון בשבילכם- פרקטים עמידים במים!

כיום בשפה המקצועית פרקטים עמידים במים נקראים פרקט למינציוני עמיד, פרקט זה הוא מאוד חזק ועמיד מפני מים וחבלות פיזיות.

כדאי מאוד להשקיע בפרקט זה כיוון שפרקטים אחרים אינם עמידים מפני מפגעים חיצוניים, כמו מים, חבלות פיזיות וכל נזק שיכול לקרות בתוך מטבח פעיל, ברכישת פרקט רגיל צריך לחשוש אפילו מנפילת סיר או חפץ מעט כבד מה שגורם ליצירת סדק שלא ניתן לטיפול אלא רק במקרה ומחליפים את כל האריח באריח חדש.

סיבה נוספת היא שפרקט עמיד במים הינו עמיד לאורך זמן אם הוא ממוקם בחוץ, מכיוון שהוא עשוי מחומרים חסינים ללחות ואינם נפגעים ממנה, אלא להפך הלחות תורמת להם להחזיק זמן רב מבלי להיפגע ולהיהרס.

עצם זה שפרקטים אלו הם מאוד עמידים הם גם לא טבעיים כמו פרקט העץ הטבעי, הם עשויים מאה אחוז מחומרים מלאכותיים כך שאפשר לשחק רבות עם הצבעים שאנו רוצים שהם יהיו, גוונים, חספוס ואף עובי כך שיתאים בדיוק לאופי הגינה או למטבח חוץ שתזמינו.

פרקט טבעי

פרקט טבעי הוא בעצם פרקט שעשוי מעץ טבעי שלא עיבדו אותו, כלומר מהשורש אל רצפת ביתכם, דבר זה מעניק לו מראה מאוד טבעי ועמוק ששום חומר אחר לא יכול לעמוד בו, הצבע של העץ הטרי, החום שהוא מכניס לבית ובעצם כל דבר בו נהדר, החיסרון היחיד הוא שהוא רגיש לכל שינוי אקלים, לחיפה למים או לשמש.

פרקט למינציה עמיד
אם אתם רוצים לבחור בפרקט הלמינציה העמיד מאוד מפני חבלות גדולות חשוב לשים לדעת שאינו חסין נגד שריטות קטנות אך אם עדיין אתם לא בטוחים ביתרונותיו מול חסרונותיו כדאי שתקראו את השורות הבאות: מלבד יתרונותיו בעמידות, פרקט זה מחזיק לזמן קצר ואף קצר יותר אם הוא לא מקבל את הטיפול הרצוי, מלבד זאת הוא פחות יפה בכמה רמת מהפרקט הטבעי, דבר שמאוד מאכזב אנשים.

כדאי מאוד להתייעץ עם מומחה לפני הזמנה של מטבחי חוץ או אריח מתאים סביב המטבח, כך שההוצאה שלכם לא תעלה מעל המצופה בזמן הקרוב והרחוק.