בשנים האחרונות אנו יכולים למצוא גם בישראל מבנים בהם מותקנת מערכת חימום מתחת לרצפה קיימת. המחשבה על חימום איכותי בצורה אחרת לגמרי, הביאה מומחים בתחום זה לחשוב על התקנת מערכת גופי חימום בצורה אטומה ובלתי נראית שכל אחד יוכל ליהנות ממנה בכל חלק של המבנה גם אם לא רואים אותה.

חימום מסוג זה הוא מערכת של גופי חימום המורכבת מתחת לריצוף באופן נסתר ותפקידה לחמם את הרצפה ועל ידי כך את חלל הבית. מדובר במערכת אטומה, סגורה ובלתי נראית וזה יתרונה. אך חשוב לדעת שיש מספר סוגים שונים של מערכות חימום תת רצפתיות הנבדלות באופיין, במיקומן ובדרישות שלהן.

החיבור בין הפרקט לחימום מציג שילוב אידיאלי

לגבי פרקט, הרי שחשוב לזכור כי מדובר ברצפה שנעימה וחמימה יותר למגע מאשר רצפת קרמיקה, פורצלן, או שיש למשל. אך מי שמחליט על התקנה של חימום תת רצפתי ומבין עד כמה רצפת פרקט היא דבר יפה ויעיל גם יחד, חשוב שייעזר במומחים שמכירים את המערכות השונות ואת תחום הפרקט בצורה מעמיקה.

כך, שילוב בין חימום כזה לרצפת פרקט יביא עוד יותר לבידוד כנגד גם מזג אוויר קשה ביותר ולחיסכון משמעותי בעלויות אנרגיה הנדרשות לחימום הבית. יש לדעת שניתן להתקין פרקט בביטחון על מערכת החימום התת רצפתית, והדבר יציג גם נוחות, ניקוי קל, מראה מושלם ותחזוקה פשוטה כשמדובר בהתקנה מקצועית.

התקנה מקצועית מבוצעת בהתאם למשתנים רבים

התקנה מקצועית של פרקט על חימום תת רצפתי מתחילה בבדיקת המיקום של המערכת ובחומר שבו היא הותקנה (כלומר תחת שכבה של חול או תשתית מחומר אחר). ברגע שמזהים את סוג המערכת ואת סביבתה, יש ליצור שכבת הפרדה (כמו בטון מוחלק או למשל ריצוף מקדים פשוט) כדי להתקין פרקט בהנחה צפה.

מי שמתמחה בתחום זה ידגיש בפני כל בעל נכס שפרקט הוא חומר שיכול להיות רגיש בכל הקשור ללחות ולרטיבות. הדבר אומר שיש צורך להפעיל לתקופה מסוימת את מערכת החימום כדי לוודא שאין בה נזילות ושהיא משאירה סביבה יבשה על מנת שהפרקטים לא יסבלו בעתיד מבעיות הקשורות ללחות ולרטיבות.